Like

marți, 21 ianuarie 2014

Dezvoltarea stimei de sine

Daca mergeam cu mama la piata, aveam si eu sacosica mea.
Din acelasi material cu a mamei , aceeasi culoare , doar ca era mai mica.
Aduceam si eu de la piata ceva.
Zarzavat , 1 mar, 1 corn .
Imi aduceam si eu contributia cu ceva ...

Daca mama facea curat , stateam cuminte si o priveam.
Abia cand mama termina curatenia si poate zabovea un pic, ma apucam si eu de “curat”.
Imi stangeam covorasele de la jucarii si le scuturam de zor.
Imi aduceam si eu contributia cu ceva ...

Daca mama facea cornulete aveam si eu aluatul meu.
Intindeam coca si o framantam cu manutele ...
Prajitura era pentru tata.
Imi aduceam si eu contributia cu ceva ...

Cand am crescut ne-am luat un catel.
Unul micut , potrivit pentru familia noastra.
Am vazut rabdarea si amabilitatea cu care se purtau parintii cu el.
Aveam fiecare anumite responsabilitati in cresterea si ingrijirea lui.
La inceput eu eram responsabila cu alimentatia lui. Cu spalatul vaselor. Aveam grija ca sa aiba apa proaspata.
Imi aduceam si eu contributia cu ceva ...

Si animalele de companie pot sa creasca stima de sine a copilului.
Cresterea responsabilitatii , dezvoltarea empatiei sunt elemente benefice pentru dezvoltarea armonioasa a unui copil.
Iar cand mangaiem un animal , corpul nostru secreta endorfine care ajuta la scaderea starii de stres.

Fii pozitiv !
Alege viata ! 





 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu